Iscriviti alla newsletter di Fuoristrada.it:  

Pagina 16 di 17 PrimaPrima ... 614151617 UltimaUltima
Risultati da 151 a 160 di 164

Discussione: Gomme marchiate M+S, c' ne sono valide su neve?

1. Predefinito

Traction 4x4
    www.traction4x4.it

preparazioni ed accessori
    Non tutte,ci sono quelle con le scritte e quelle senza,le ha appena montate un mio amico.

Iscrizione
    Mar 2011
    Fuoristrada
    L200 178cv, JIMNYddis86cv
    Citt
    Vallata (AV)

Predefinito

Mai viste tutte nere... In che misura le monta il tuo amico?

Iscrizione
    Nov 2009
    Fuoristrada
    WJ 4.7 V8 HO m.y. 2002
    Citt
    Milano

Predefinito

In teoria anche le General Grabber AT3 dovrebbero esserci anche con la scritta con i contorni bianchi (sul sito sono pubblicizzate cos) ma sui siti di vendita on-line non ho mai visto la possibilit di scelta.
    A me con la scritta con i contorni bianchi piace una cifra!

Ma l'idea di dipingerle non mi piace...; ci ho gi provato, ma appena fatte son belle, poi la vernice comincia a sgretolarsi e fanno schifo....
    Quelle che nascono con le scritte bianche, hanno proprio la gomma bianca.

Abbi dubbi, ...sempre!

Iscrizione
    Jul 2017
    Fuoristrada
    G.Cherokee wj 2.7Crd 2002
    Citt
    Sud Sardegna

Predefinito

E spesso.... Almeno le bfg... Si stacca la gomma nera che sta sopra la bianca e fa schifo lo stesso..

Iscrizione
    Mar 2011
    Fuoristrada
    Citt
    Vallata (AV)

Predefinito

Gima, i danni che hai visto sulle BFG, sono dovuti a danni accidentali, o difetti di fabbrica?

Iscrizione
    May 2010
    Fuoristrada
    ISUZU D.MAX 3.0/PATROL 33
    Citt
    TRENTO

Predefinito

Giusto per dare seguito ai miei giudizi sulle BF a/t K02 aggiungo che ho appena montato sul Pick Up le Goodyear MTR, quelle con kevlar, vecchie di sei anni ma consumate al 5/10 % max. Ebbene con 2.8 bar tengono meglio delle BF su bagnato, che se non le metto a 1.8 rischio...

- - - Aggiornato - - -

Confermo che nelle BF si stacca la gomma esterna e lascia a vista il bianco sotto, a me capitato alla prima uscita in or...

Iscrizione
    Jul 2017
    Fuoristrada
    G.Cherokee wj 2.7Crd 2002
    Citt
    Sud Sardegna

Predefinito

I danni che ho visto sulle bfg sono dovuti a difetto di fabbricazione, perch con gomme senza alcuna uscita in fuoristrada era evidente l'inizio del distacco fra le due parti di gomma differente, infatti agli amici a cui successo stato riconosciuto un piccolo indennizzo per tenerle cos....

Iscrizione
    May 2010
    Fuoristrada
    ISUZU D.MAX 3.0/PATROL 33
    Citt
    TRENTO

Predefinito

nel mio caso non credo proprio perch si passava in un punto dove le gomme toccavano rocce sporgenti, nel tempo poi ho preso altre punzecchiate laterali ed successo lo stesso. Tutti i vari punti escoriati non hanno progredito il rilascio di gomma esterna nell'uso stradale! Il comportamento su bagnato invece un dato di fatto, ed ora che sto provando le MTR ne ho avuto la riprova.

Iscrizione
    Apr 2007
    Fuoristrada
    Grand Cherokee WJ 4.7 V8 gpl
    Citt
    WJ 4.7 99 QT II Gpl

Predefinito

Confermo anche per esperienza personale, General Grabber AT2 vince sulla neve.

https://tirereviewsandmore.com/gener...iscoverer-at3/

General Grabber AT2 vs Cooper Discoverer AT3
    Two of the more popular all-terrain tires sold today are undoubtedly the General Grabber AT2 and the Cooper Discoverer A/T3. Both are built to handle the rigors of tough off-road terrain while still maintaining good on-road performance. That said, which of these tires are the best for their truck or SUV? Here’s a closer look.
    Dry Traction
    As you might expect, dry traction on these two models is very good. Both sport symmetric 5-rib tread patterns that provide solid traction and more responsive steering on all types of pavement surfaces. Both tires also do quite well in pulling heavy trailers or hauling heavier loads.
    Off-Road Traction
    Driving off-road is a mixed bag of results for these two. The Grabber AT2 really shines when used in dirt, sand and on rocks. It’s more hard-core than the AT3 when it comes to rugged terrain.
    The AT3 has the edge when driving in mud or on gravel roads. The dual draft tread elements and serrated steps in the lateral grooves of the tread help reduce gravel/stone retention and drilling, whereas the General model tends to pick up gravel and then kick it out at higher speeds.

General Grabber AT2 Cooper Discoverer AT3
    Wet Traction
    This is an area where the Cooper AT3 separates itself from the General AT2. Cooper uses a silica tread compound, added zig-zag sipes and four circumferential grooves to give it some of the best in class wet traction. While the General AT2 does not have a silica tread compound, it does feature sipes in the tread blocks that provide it with competent wet grip.
    Winter Traction
    Despite the fact that the Cooper AT3 has zig-zag sipes and unique SnowGroove technology that adds more biting edges around the tire, it is not severe snow service rated. The General AT2 does feature the mountain/snowflake emblem, making it rated for severe snow service.
    The differences show themselves here. The AT2 wins in light snow, deep snow and on the ice hands down. That’s not to say the Cooper model will not get you through tough winter road conditions, but the General tire is a substantial step above.
    Handling/Cornering
    We give the Cooper AT3 the nod when it comes to handling and cornering. The tread design and block elements deliver excellent overall performance around town or at highway speeds. Due in part to the AT2’s tougher off-road design, it falls back slightly in this department.

General Grabber AT2 Cooper Discoverer AT3
    Ride/Noise Comfort
    Again, the tread design on the AT3 makes it a lot more civilized on the highway than the tougher AT2. Although the ride is not uncomfortable by any means, the AT2 has a little more road noise than the Cooper due in part to the tread makeup.
    Treadlife
    We have to say that the General AT2 has a tread that simply wears like iron. The cut and tear resistant tread compound and strong internal elements give it long lasting durability. While the Cooper AT3 still holds up well in terms of tread life, it lacks some of the toughness in off-road terrain that may compromise sidewalls.
    Warranty
    Warranties on both of these tires are very good. General backs their model with a 6-year or 60K mile tread warranty, while Cooper provides an unlimited time, 55K mile tread warranty.
    Overall Winner
    Although both of these tires rate somewhat similar overall, they do it from different directions. What I mean by that is the Grabber AT2 is well-suited for driving off-road. More hard-core off roaders will appreciate the capabilities this tire displays on rock, dirt and sand, as well as on snow and ice.
    The Discoverer AT3 still maintains good off the path performance, especially with the way it handles gravel and mud, but it shines to a higher degree on the street. It’s a bit more civilized with a higher level of ride comfort and a bit less noise.
    In the end it really boils down to your needs in what you’re looking from an all-terrain tire. One thing is for sure though, both tires rate very well and are among the better tires in this class.

Iscrizione
    Mar 2011
    Fuoristrada
    Citt
    Vallata (AV)

Predefinito

TRACTION 4X4 - PREPARAZIONI ED ACCESSORI
    Geox, su asfalto ripeto che non sono il massimo della brillantezza... anche su asciutto. Ma come robustezza fra le all terrain, i test dicono che sono addirittura pi durevoli del kevlar di g.y. ed io sinceramente mi sto trovando bene per il mio utilizzo. Hanno un buon compromesso. Tra i difetti di fabbrica... Non saranno sicuramente le uniche... In rete se ne vedono di ogni... hankook dinapro... duratrak g.y. , yoko G012 (ma credo un po' tutti i marchi hanno i loro difetti di fabbrica) con crepe anomale... Fortunatamente io non ne ho notati difetti... Ne ne hanno avuto i miei amici. Per ora tutto bene... Speriamo cos anche in futuro. Saluti!

Pagina 16 di 17 PrimaPrima ... 614151617 UltimaUltima

Segnalibri

Permessi di Scrittura

• Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •